Prečo si vybrať rezort ?

Ahojte, my sme boli dvakrát v kempe, a aby sme tu mali aj pohľad na to, aké je to stráviť leto v rezorte, požiadali sme našu kamarátku Darinku, aby nám napísala, prečo si vybrala rezort ona 🙂

Darinka:

Predpokladám, že mnohí z Vás podobne ako ja pred dvomi rokmi, si lámu hlavu nad tým, cez ktorú agentúru využiť možnosť programu Work and Travel. V mojom prípade bolo rozhodnutie postavené na tom, že firma Resort Leaders ponúka možnosť splatenia poplatku počas leta, čo znamená, že som si nemusela požičiavať od nikoho stovky eur. Všetko som si zaplatila z vlastného zárobku v lete. Samozrejme, musíte rátať s tým, že sa niečo platí aj dopredu. Ale myslím, že pokiaľ sa zaujímate o tento program, podobné veci už máte naštudované.

15087004_10206217292064877_1888994739_n

Prejdime preto rovno k môjmu letu v rezorte. Dúfam,že Vám moje zážitky pomôžu v rozhodovaní sa. Dôvod, prečo som sa rozhodla pre rezort a nie camp je jednoduchý – sú ním peniaze. Síce som nevedela, koľko si môžem zarobiť, ale bola som si jednoznačne istá, že to bude viac ako za jedno leto v campe. Po podpísaní zmluvy som absolvovala v decembri pohovor so zamestnávateľom. Moja angličtina v tej dobe nebola úplne dokonalá, takže dodnes presne neviem o čom mi vtedy moja budúca zamestnávateľka tak oduševnene rozprávala. Dôležité však bolo, že som sa celú dobu usmievala a snažila sa zo seba vypotiť čo najviac. Fakt, ktorý by ste mali vedieť o rezortoch je, že ide o obrovské hoteli, v ktorých hostia nájdu skutočne všetko, čo potrebujú. Všetok svoj čas trávia v prevádzkach, ktoré im hotel ponúka. Ide o ľudí, ktorých mesačný príjem je vyšší ako to, čo miniete za celý študentský život po baroch a všetci dobre vieme, že aj napriek študentským zľavám to nie je málo. Títo ľudia sa snažia aspoň na chvíľku ujsť z veľkých miest, aby si naplno užili svoju dovolenku v prírode. Sú plne pripravení tu minúť nemalé peniaze. Tak to aspoň funguje v našom hoteli a myslím, že to bude podobne aj v ostatných. Tým pádom má každý z Vás šancu si privyrobiť na tipsoch, alebo si nájsť druhú prácu pokiaľ budete mať záujem, pretože práce je v rezortoch vždy dosť.

15086276_10206221867539261_1428520850_n

15128702_10206221867699265_21298120_n

Ak vám niekto tvrdí, že v rezorte si angličtinu až tak nevycibríte, veľmi sa mýli. Či už robíte v kuchyni, v reštaurácií alebo upratuje izby, ste v neustálom kontakte s ľuďmi z hotela. Mám na mysli hostí, ale i vašich kolegov. Od malých small talkov až po filozofické debaty so zanietenými Američanmi, ktorí sa síce tvária, že o Európe vedia veľa, ale bohužiaľ nevedia. Ako som už spomenula moja angličtina pred prvým vycestovaním nebola dokonalá. Možno aj práve preto som si zvolila pozíciu housekeeping. Po prvé som sa dopredu tešila na tipsy, a po druhé som si to predstavovala trošku skreslene, čo sa týka používania angličtiny. Myslela som si, že sa jednoducho zavriem do izby, poupratujem si a potichu sa presuniem do ďalšej izby ,a tak ma nik trápiť s angličtinou nebude. Veľmi som sa však mýlila. V kontakte s hosťami som bola neustále, bola som jedna z mála, ktorá sa nachádzala na chodbách a mohla im pomôcť vyriešiť všetky ich problémy. Teraz ale vravím vďaka bohu!

15050303_10206221867619263_1511432657_n

Dnes po dvoch rokoch strávených v rezorte je moja angličtina na úplne inej úrovni, aj napriek tomu, ako veľmi som sa bála komunikovať v cudzom jazyku. Neviem ako v iných rezortoch, ale v našom nás na ubytovni bývalo okolo 130 ľudí. Ľudia z rôznych krajín ako Mexiko, Philipíny, Poľsko, Maďarsko, Čechy, Anglicko, Írsko a mnoho ďalších. Mala som teda možnosť spoznať mnoho národností, mnoho akcentov a skutočne kopec možností si zlepšovať svoju angličtinu. Čo sa týka voľného času, rezort vždy ponúka niekoľko aktivít, ktoré môžete využívať. Napríklad zahrať si minigolf, alebo sa tváriť, že sa učíte hrať normálny golf, ale pritom si len užívate vozenie sa na golfovej káre. Zahrať si s kamarátmi paintball, ísť na kajaky alebo kánoe. Alebo si zobrať dva/tri dni voľna a s priateľmi vyraziť niekam na výlet.

15045655_10206221867499260_417020650_n

Ďalšia vec, ktorej sa ľudia obávajú, a úprimne som sa jej obávala aj ja, je, že si nebudú schopný zarobiť toľko peňazí, aby bez problémov splatili poplatok agentúre a ešte si aj pekne pocestovali. Je pravdou, že existujú lepšie a horšie platené pozície. Je dobré však vedieť, že ľudia vo vedení hotela, nie sú sprostí, vedia, že platíme nemalé peniaze, len preto ,aby sme strávili leto v USA, spoznali ich kultúru, ale hlavne po Amerike cestovali. Pokiaľ niekto potreboval viac hodín alebo druhú prácu, vždy sa našlo nejaké riešenie. Ak sa však dostanete do situácie, kedy Vám nechce hotel pomôcť, máte stále agentúru, ktorá Vás skutočne podrží v každej situácií. Zo skúseností, a nielen mojich viem, že aj tí s horšie platenými pozíciami si bez problémov pocestovali, všetko vyplatili a ešte si aj niečo doniesli domov. Veľa ľudí si však pomohlo aj druhou prácou. Ide hlavne aj o to, či sa chcete celé leto naháňať za peniazmi, alebo si užiť aj nejaký ten voľný čas. To ale nechám na uváženie každého z Vás.

15128698_10206221867659264_1295317035_n

V skratke, aj napriek tomu, že som počas leta ustlala asi tisíc postelí a umyla stovky záchodov, obe letá v Amerike dopadli na výbornú. Nezomrela som od únavy ani od vyčerpania. Užila som si asi najbláznivejšie párty v mojom živote. Spoznala desiatky úžasných ľudí, za ktorých budem vďačná do konca života. Navštívila som neuveriteľné miesta, užila si pláže na Floride, navštívila Key West, jedno z najkrajších miest, ktoré som doposiaľ videla. Spievala s kamarátkou zvučku z filmu Rocky, pokým náš kamoš bežal po tých slávnych schodoch a my sme ho točili na video. Užila som si výhľad z Empire State Building a Rockefeller centre, pila drahé drinky na streche výškovej budovy, presedela večery na Times Square, navštívila rôzne múzeá a memoriály. Bicyklovala sa v Centrál parku, užila si basketbalový západ v Madison Square Garden. Šnorchlovala sa na Havaji, jedla hamburger s ananásom. Spala v strašnej zime pod niečím, čo sa malo podobať na stan v Yosemitskom národnom parku a zobudila sa na to, že nás navštívila veverička. Precestovala celú Kaliforniu, hrala stroje vo Vegas, skamošila sa s tuleňmi v San Diegu, navštívila svet Harryho Pottera v Los Angeles a odniesla si domov svoj prútik. V skratke zažila som tie najkrašie chvíle môjho života. A aj po divokých cestovaniach som prišla domov so statusom „boháč“. Jediné, čo ľutujem je, že som sa neodvážila vycestovať aj v prvom ročníku na vysokej škole.

15032436_10206217263984175_446562589_n

 

15049832_10206217263104153_568802761_n

15058633_10206217264864197_23533905_n

15058022_10206217265984225_968205865_n

15086773_10206217262984150_949364914_n

15086941_10206217294784945_162351911_n

Nebojte sa  angličtiny, ani byť preč z domu niekoľko týždňov. Angličtina sa na vás nalepí a čas budete chcieť zastaviť, pretože pôjde neskutočne rýchlo, až sa Vám to prestane páčiť.

Darinka Sklenárová

Pridaj komentár

